Chiang mai

7 februari 2024 - Chiang Mai, Thailand

De vlucht naar chiang mai ging zeer snel, met een klein uurtje vliegen waren wij op de airport best relax gevlogen met vietair. Voor 150 Baht ( ongeveer 4 euro) worden wij naar het guesthouse gereden Rendezvous oldtown. Maar het zou natuurlijk niet in ene goed moeten gaan dus wij wachten rustig af. Hmm was maar 15 min rijden en zitten al wat langer in de taxi. En weer draaien en weer. Nou dat betekent niet veel goeds. Het guesthouse was maar voor 3 dgn 54 euro wat zeker kan in dit gebied. Maar hoorde van de backpackers dat dit wel erg goedkoop was. Nou hoe erg kan het zijn en een hotel is zo weer geboekt.

De chauffeur heeft het gevonden uiteindelijk op echt 5 minuten loopafstand van de zondag avondmarkt. Top. Wij lopen naar binnen en werden netjes verwelkomt en de koffers werden naar de eerste etage gebracht. Hij opent de deur en ik hoor Natasja zeggen smel good. Nou weet niet wat ze rook maar ik had het niet. Op ene of andere manier was hij snel weg. Nu kunnen wij even rustig kijken. Gordijntjes waren dicht dus even kijken wat het uitzicht  erachter is.  Achter 1 zat een muur,snap je dat nou hang dan een schilderij op. De andere een raam naar buiten wat op kapotte daken van net recht opstaande huisjes uit keek en troep. Oke wat kan je verwachten voor 54 euro. Geen balkon stond wel op een foto oke jammer maar kan ook nog. Even de badkamer bekijken. WAT alleen een wc. Ik zeg hebben  wij geen douche.  JAWEL!!  hoor ik uit een hoekje zeggen. Ik zeg ga niet op de gang douche hoor. Nee eigenbadkamer staat erbij kijk. Oke guesthouse zat helaas helemaal vol dus andere kamer wordt het niet. En in ene zien we het. De douche gevonden aan een vaag apparaat in een hoek gehangen waar je kon douche. Als je dan tegelijkertijd 1 aan het douchen is en de ander naar wc gaat heeft de gene die op de wc zit nog natter haar dan als onder de douche staat.  Omdat wij de markt over wilde die echt mega groot en gezellig is hebben wij de kamer verlaten en zijn lekker wezen shoppen. Nou de vakantie is net begonnen maar hebben besloten om nog een koffer bij te halen van de week. Natuurlijk was ons guesthouse het gesprek van de avond dus  gingen wij even wat hotel af om evt over te stappen. Alles vol in dit gebied ojee. Oke na een lichte paniek aanval besluiten wij het een nachtje uit te proberen. Eenmaal terug in het guesthouse kregen wij al jeuk zagen wij hoe slecht alles was dus op zoek online naar een hotel. Helaas hebben wij deze nacht moeten slapen in het guesthouse maar hadden alvast een mooi hotel op 15 minuten afstand gevonden waar wij de volgende dag in kunnen. Nieuw hotel net open dus daarom ruimte. Nou we wachten het weer af.

Na een onrustige nacht waar je eigenlijk je niet durft te bewegen pakken we in. Whaha een taxi nee lekker lopen. Nou niet goed voor de wieltjes van de zware koffer ook niet voor jezelf, stoep op stoep af. En dan zien wij het hotel. Hij gaf nog net geen licht straal naar boven maar gelukkiger konden ze ons niet krijgen

20240206_212327

20240206_212331

20240206_212359

De kamer, nieuw schoon en een geweldige douche heerlijk. Na even wat rust te pakken besloten wij savond even een hamburger te eten bij burger rock me tipje van laura en Laurens.  Onwijs lekker gegeten echt een aanrader. Cocktail wat minder dus daarna opzoek naar een goede cocktailbar. Via Google maps zagen wij een rooftop bar, nou gaan wij even kijken wat dat is. Eerst even aan de buitenkant kijken je blijf toch voorzichtig.  Hmm weedtent gaan wij niet doen whaha ,dus richting hotel met de tuktuk daar even kijken.

Wij komen aan bij een leuk buiten pleintje cocktails, veel thaise mensen dus moet goed zijn. Op het moment dat wij daar aan kwamen wij 2 vrouwen werd er al vreemd gekeken maar ja jammer dan dus een mooi tafeltje waar direct een Thaise dame aan onze tafel met een cocktail kaart. Tijdens het kijken bleef ze staan aan onze tafel. Voordeel van Nederlands kunnen spreken waar ze bij staan was nu terecht.  Hoor mij nog zeggen jeetje gaat die muts gewoon blijven staan. Oke we bestellen een Thaise bier en een cocktail.  Het duurde even maar daar is ie dan. Natas kreeg een bier die fles was zo groot dat je bijna door je rug ging. Ze zette het op een aanhangend tafel en schonk hem in. Ik zag Natasja rond kijken en ze zegt OJEE volgens mij zitten wij in een hoerenclub. Nou hier ging ik even voor zitten. Bij elk tafeltje stond een dame allemaal mannen om ons heen die met meerdere of alleen aan een tafel zaten. Oke wij gaan even op Google kijken wat er gezegd wordt over deze club. Nou de zenuwen vlekken schoten in mijn nek. Whaha ik zeg wij moeten weg hier. De ene shot naar de ander werden de dames aangeboden. De eigenaar van de club vond ons ook wel interessant dus. Wij moeten weg hier whaha. Op de rekening stond alleen de cocktail geen bier. Als je namelijk niet genoeg nuttigd  moet je extra kosten betalen. Nou gaan met die banaan. Vertrouwde die hele tent niet heel vaag was dit.

Onderweg naar ons hotel kwamen wij een heel leuk klein tentje tegen met onwijs goede cocktails hier hebben nog een tijdje gezeten. Wat in het begin top was hij maakte dubbele cocktails vond ik later niet zo heel leuk meer zal jullie de rest besparen. Leuke avond gehad maar tijd om naar het hotel te gaan. Moeten er vroeg uit voor een excursie. Deze nacht was voor mij echt even niet oke ging zelf even twijfelen of er in de 1e vage bar niet iets door een barman in mijn drankje gegooid was. Maar dit even terzijde heb ook te veel gehad whaha

De wekker ging al vroeg eerst even ontbijten althans Natasja want voor mij even niet whaha. Wij werden netjes bij ons hotel opgehaald om naar het elephant sanctuar te gaan, dit is een gebied in de jungle waar olifanten die mishandeld of gewond zijn geweest verzorgd worden en daar blijven in vrijheid. Wij mochten ze dan helpen met voeren,  wassen en wandelen door de jungle met meerder olifanten.  Voor beiden was dit echt een bucketlist dingetje.. wat een dag is dit geweest.

IMG-20240206-WA000620240206_102800

IMG-20240206-WA0004

Na een goede lunch zijn wij begonnen aan een survival naar de waterfalls. Nou dit was echt een ding, wij waren de oudste van de groep dus wij konden ons niet onder doen aan de jongeren natuurlijk. Klimmen, afdalingen, enge bruggen over het water. Springen over boomstammen noem maar  op. Ik zie natasja nog voor mij lopen. De groep stopt en er wordt een uitleg gegeven dat je je linkerbeen op de boomstam moet doen en dan binnendoor met de rechterbeen in 1 sprong naar de overkant. Wij keken elkaar aan zo van shit. Maar natas was eerst. Ik zag haar twijfelen en waar ik al voor vreesde gebeurde, been ging eroverheen ze hing nog net niet aan de boomstam, een man aan de andere kant help haar erover heen. Toen moest ik nog ik had natuurlijk gezien hoe het niet moest maar merkte dat het best lastig was. Met een sprong en een landing die best hard was want als je ouder wordt heb je die vering niet meer whaha. Denk dat de olifanten mij gevoelt moet hebben en op hol geslagen zijn.  Op de foto zie je hoe blij wij zijn met het einde van de afdaling

IMG-20240207-WA0000

Met een auto verder naar de rivier waar wij een riviertocht maken op een bamboo vlot. Whaha dan moet je uit het water gaan zitten op de bamboo. Wat doe ik ik ga staan en dan van ongelijke bamboo weer gaan zitten. Nou ik klapte dus echt heel hard met mij kont op die vlot. Leek wel een golfslag bad. Natasja zegt je kan toch ook eerst zitten vanuit het water.. ik kon niet meer van het lachen ze had een punt.

20240206_142957

20240206_150802

Heerlijk genoten en wat een avontuur, dit hadden wij echt niet willen missen.

Die avond hebben nog lekker gegeten bij een pizzeria wat kan je moe worden van zo een dag maar wat hebben wij het heerlijk.

Chiang mai is bijna aan het einde. Oldtown is leuk maar je kan elke dag wel naar een markt of een tempel. Op elke hoek van de straat staat er wel 1

20240204_15402620240204_212002

20240204_154033

Wij worden wakker en even lekker ontbijten. Taxi naar de airport van chiang  mai op naar Vietnam. Wij vliegen met AirAsia bij de incheck hoe kan het ook anders is onze koffer 4 kilo te zwaar. Whaha nou wordt bijbetalen. 30 euro oplichters. Koffer weer mee moest via een aparte scan. Shit de  koffer komt weer terug van de scan. Met de koffer naar een aparte tafel open open oke. Ze zochten een aansteker whaha Natasja zegt die zit in het tasje. Ik pakte de aansteker eruit. Zocht je dit ze pakte de aansteker maar dit was niet genoeg. In een korte broek kwam nog een aansteker te voorschijn. Nee he. De koffer mocht weer dicht. Nou dit ging niet zo makelijk whaha. Weer op de band en bleef even stil staan en toen ging hij door. Ik kijk Natasja aan die stond met een glimlach. Ik zeg je heb alle aanstekers nu in de bagage van het ruim gedaan whaha. Ja want anders kan het niet verleden keer pakte ze het uit de handbagage. Whaha

Nou wij zijn nu onderweg (inmiddels aangekomen ) naar Hanoi in Vietnam hier blijven wij 2 weken bij Melanie en Einte die hier wonen voor 5 jaar. Hier gaan wij weer wat leuke uitjes doen

Dus tot snel met een nieuwe blog.

Groet van ons

1. Marrit:
    7 februari 2024
    whahaha....wat een verhaal, ik heb gigantisch gelachen, onwijs leuk om dit te lezen. En met die olifanten. wow wat gaaf!!! Blijven genieten meiden, maar doe niet van die rare dingen meer hahaha....Trots op jullie!!!
  2. Marian:
    7 februari 2024
    Weer erg leuk om te lezen meiden. Nog veel plezier💋
  3. Mirella:
    7 februari 2024
    Wat een verhaal ook weer , weet al aan het begin wie het schrijft haha ;) geweldig om te lezen! Have fun ladies
  4. Yvonne Blank:
    7 februari 2024
    Whaha wat een verhaal weer en natuurlijk zaten jullie weer in een verkeerde tent haha
    Heel leuk hoe jullie het schrijven en met die olifanten wat gaaf om mee te maken.
    Dit pakt jullie niemand meer af.
    Geniet er nog lekker van dames, kan niet wachten op jullie vervolg haha
  5. Marion:
    7 februari 2024
    Leuk dat je dit kan mee maken samen.leuke blog en leuk geschreven. Geniet lekkerrrrrrrr
  6. Nancy:
    7 februari 2024
    Hahaha fantastisch. Goed om te horen dat jullie zo genieten. Have fun😘
  7. Susie:
    9 februari 2024
    Wat een belevenis weer echt wat voor jullie om in zo’n tent te belanden🤣 en leuk zo met die olifanten.
    Nou nog veel reis plezier dames tot het volgende verslag😘😘
  8. Marion Kuipers:
    10 februari 2024