Amsterdam Bangkok

4 februari 2024 - Bangkok, Thailand

31 Januari het is zover wij gaan beginnen aan onze reis.

Marije heeft ons in de vroege uurtjes naar Schiphol gebracht waar wij al vrij snel door de douane waren. Even wat eten en een bakkie koffie. 24 Euro wat the ... begint al lekker vrouw helemaal over de zeik dat wij de 2 Saucijzenbroodje die van een dag ervoor helemaal uit elkaar waren geknald teruggave.  3 meter verder beter en goedkoper zijn echt helemaal gek aan worden in Nederland hoor.

Eenmaal aanboord werden wij echt blij wat een luxe wel 300 films en je kon bestellen wat je wilde aan eten en drank, nou dat laatste was wel wat want we gingen nog net niet dronken naar de 2e vlucht.

Landen op Dubai ging soepel. Op dat moment had ik nog niet door dat Natasja haar voorsprieten uitstak met een missie roken. Whaha illegaal hotel in enz uit en daar was ie de rokers lounge . Na 10 uur niet roken kon het hele gebouw instorten na de eerst teug, ze had dit toch niet gemerkt whaha maar ben trots op der. Na de vraag of het smaakte zei ze. Ja nou anders whaha.

20240131_205803

Wij konden aan boord dus ingecheckt en wachten tot we konden gaan. Echter op dat moment een vertraging van 1.5 uur. Shit hoor ik naast mij. Had ik nog wel even kunnen roken. Whaha Na 1 uur wachten wordt het vervelend. Ik ga even wandelen hoor ik Natasja zeggen, is goed hoor niet te ver weg he. Langzaam zag ik Natasja richting de lift sluipen,ze had een missie. Na 30 minuten was ze terug en vertelde dat ze had gerookt whah,maar dat ze eerst uitgecheckt moest worden en erna er niet meer in kon. Maar als je uitgecheckt ben gaat de koffer er ook uit toch. Grote ogen keken mij aan. We schieten echt allebei in de lach maar ook lichte paniek.

Eindelijk in de lucht met moeite want we hadden een dubbeldekker die moeizaam de lucht in ging met regelmatig turbulentie. Dacht eerst dat het de drank was. We hebben het gered wij zijn geland in Bangkok maar nu begint het pas. Koffer,taxi,cash geld simkaart.. weer een missie. Oke eerst door een strenge controle naar ophalen van de koffer.. komt ie of niet.  Als 2 kinderen die staren naar een snoepje keken wij naar de band voor de koffer..... na 20 minuten alle kleuren koffers te hebben gezien zien wij beiden de koffer komen.  Echt met zijn 2tjes tegelijk JAAA daar is ie. Mensen keken geïrriteerd om whah lekker belangrijk maar die koffer was mijn dacht Natasja.  Weer een missie. Tussen de mensen door naar de koffer die zwaarder was al het leek, lag natasja zowat met koffer en al over de band. Ik kon echt niet meer van het lachen. Haar door de war maar ze heeft hem.

Nu eerst naar de kelder want dat hadden wij van meerdere gehoord dat daar alles geregeld kon worden. Pinnen en simcard in telefoon laten zetten want Thailand kan je niet je eigen provider gebruiken. Helemaal kapot naar de taxi eerst een kaartje trekken en dan naar het genummerde taxi. Dan begint de onderhandeling en voor wij het wisten waren wij onderweg.  Nou kan je zeggen taxi door Bangkok in de spits pfff is net zo eng als uit een vliegtuig springen. Wat hebben wij gegild achterin. Die zijn echt niet goed ze hebben geen regels maar naar 1.5 uur waren wij eindelijk bij ons hotel.  Furamaxclusive sathorn .

20240201_134132

Vriendelijke mensen houden de deur voor je open en maken bij elke beweging een buiging.  Eerste keer schok ik er zo van dat ik dacht dat hij voorover viel. Nou ik direct in mijn veiligheid modus wou hem al opvangen. Maar went echt snel gelukkig.

Dag 2 hadden wij vroeg afgesproken met Laura en Laurens die al een tijd je in Bangkok zitten. Ze hebben ons een onwijs leuke dag bezorgd

IMG-20240202-WA0011

Met de metro naar de tempel van de liggende Boeddha, is een boeddhistische tempel in Bangkok, Thailand. De tempel is ontstaan door een restauratie aan de Wat Phodharam in 1788 die op dezelfde locatie stond. De tempel werd hersteld en uitgebreid onder het bewind van koning Rama III, en is wederom hersteld in het jaar 1982.

IMG-20240203-WA0007

20240202_104146

IMG-20240203-WA0009

Lekker gegeten in een echte Thai met onwijs pittige soep die al mild moest zijn. Whaha. Met een volle buik waar wij met zijn 4tje voor nog geen 7 euro p.p hebben gegeten en gedronken richting de rivier waar wij naar verschillende leuk plekken zijn geweest.  Zo ook bij deze stopping mall

IMG-20240204-WA0000

Na een mooie dag terug met de tuktuk wat een belevenis weer whaha zo gelachen de chauffeur was echt gek.

IMG-20240202-WA0010

Laura en Laurens dank jullie wel voor deze dag.

Dag 3

Wij zouden het wat rustiger aan doen maar dat werd ook weer wat anders. Kom wij gaan weer shoppen,inmiddels is de koffer echt te zwaar aan worden. Platinum Fashion Mall 7 etages joehoeeee. Buiten een foodmarkt met pijn in ons voeten terug naar hotel want om 18 uur worden wij opgehaald voor het laatste uitje in Bangkok  een diner cruise

20240203_105525

IMG-20240204-WA0001IMG-20240204-WA0004

20240203_195010

Helaas was dit voor ons Bangkok maar wat een mooi begin en wij genieten echt onwijs soms kijk je in het rond en geloof je je ogen gewoon niet wat een top stad.

Nu op de airport waar wij over 2 uurtjes in Chiang mai zijn voor paar dagen. Dus tot de volgende blog.

1. Marije:
    4 februari 2024
    Noooooit saai met jullie! Leuk om zo mee te reizen!
  2. Ellen:
    4 februari 2024
    Leuk toppers om jullie zo te volgen 🤗 ik kijk uit naar jullie volgende blog 💋
  3. Anja:
    4 februari 2024
    Hilarisch ik zie het voor me. 🤣🤣
  4. Chantal:
    4 februari 2024
    Super leuk om mee te reizen, ook omdat ik precies weet waar jullie het over hebben. Die taxi’s en tuktuks zijn inderdaad erg leip. Doodsangst door die drukte. Geniet meiden! Enne met Lana gaat het prima hoor.
  5. Mirella:
    4 februari 2024
    Wauw wat een missies haha heerlijk om te lezen en leuk geschreven ook! Geniet van alles!
  6. Susie:
    4 februari 2024
    Wat een leuk verhaal ik zie het al helemaal voor me 😂 ik ben alweer nieuwsgierig naar jullie volgende belevenissen
  7. Marion Kuipers:
    4 februari 2024
    Leuk om jullie te volgen.
  8. Patricia Haakmeester:
    4 februari 2024
    Wat een geweldig verhaal!!haha lachen met jullie. Leuk om jullie zo te volgens en mee reizen, nog heel veel plezier en kijk nu al uit naar het volgende verhaal.
  9. Yvonne Blank:
    4 februari 2024
    Whaha wat geweldig leuk om jullie verhaal te lezen, ik zie jullie chaotisch voor mij ( ben een beelddenker).
    Kan niet wachten op het volgende verhaal.
    Heel veel plezier nog samen jullie zijn nog maar net begonnen en komen nu al koffers te kort 🤣🤣🤣🤣
  10. Ellen Keijner:
    4 februari 2024
    Wat een super ervaring !!!
  11. Marjo:
    4 februari 2024
    Wat een belevenissen al in zo een korte week. 🤣
    Met een big Smile heb ik jullie verhaal gelezen. Heel veel plezier in Chiang Mai. Ook super leuk vond het daar.
  12. Melanie:
    4 februari 2024
    Wat een heerlijk reis verslag, verheug mij er op dat jullie komen want word vooral niet saai😉. Jullie bed staat klaar tot woensdag in Hanoi 👋
  13. Ellen Harperink:
    5 februari 2024
    Heel leuk verhaal, heb moeten lachen om die koffer. Gelukkig toch aangekomen! 😀😀 Lijkt me een geweldige ervaring, wel wat anders als de Supreme schoonmaken… ook leuk dat jullie zo te lezen met vrienden hebben afgesproken, gezellig! Kijk uit naar het volgende verslag.
  14. Gulja:
    6 februari 2024