Khao lak thailand

26 februari 2024 - Khao Lak, Thailand

Om 17.00uur komen wij aan na 1 uurtje rijden van de airport Phuket in ons hotel Bhardani resort and spa.  Omdat er nog 2 andere meiden (backpackers) ook naar khao Lak moesten hebben wij de taxi gedeeld. Dit scheelt weer in de kosten dus gratis cocktail.  Aangekomen in de kamer was dit echt fantastisch.  De ruimte lekker groot met een zeer goede uitleg over de kamer en alles. Dus begin was al perfect. Onze koffers werden overgenomen en je kreeg een halfbevroren doekje om lekker op te frissen. Temperatuur 34 graden. Dit is wel even schakelen.  Opzoek naar de zonnenbrand olie factor 30 voor morgen.

20240220_215902

20240221_140122

Wij hebben besloten om even lekker rustig aan te doen,zijn al een tijdje onderweg en al aardig wat leuke dingen ondernomen.

De dag van aankomst even lekker opgefrist en lekker gegeten in het hotel. Dit was best een verrassing,het eten was echt onwijs goed wat duurder maar wat verwacht je van een resort aan het strand. Zelfs in de avond waren de cocktails ook erg goed dus goed begin.

20240220_203518bar van hotel

Bar van het hotel heet The Big Tree. Ik vind het altijd interessant hoe een naam ontstaat dus ook hier zit een mooi verhaal aan vast.

Naast de bar staat dwars door het dak van het hotel een zeer grote boom met de wortels 2 meter boven de grond,dit hebben ze rondom beschermd. In 2002 was dit jongen boompje toen gepland.  Helaas werd dit stukje khao lak als eerst vol geraakt door de in 26 december in 2004 tsunami door een ondergrondse aardbeving. Op 1 of ander manier hebben bepaalde jongen bomen dit overleefd. Echter zie je dat er meters grond de zee in is getrokken waardoor de wortels nu boven de grond liggen.  Zeer indrukwekkend op ene of andere manier leeft het toch nog hier. Je voelt het zelfs op sommige plekken. Het instand houden van dit zegt hoe groot de impact is geweest.

20240226_22070920240226_22073220240226_220716

Even weer terug naar de werkelijkheid.

Dagje strand hebben wij verdiend vonden wij. Vol in de zon, het zee water is gewoon warm, ik loop altijd te truttige om door te komen,als ik er al in ga ben ik meestal al 10 minuten bezig om tot mijn buik er in te staan. Ken je dat komt er een golf ga je op je tenen staan omdat je niet nat wil worden. Hoe dan. Natas ligt dan al meters verder lekker te dobberen. Let op het woord dobberen deze komt nog terug. Whaha. Het is lunch tijd een leuk strand tentje nodigd ons uit wat te drinken

20240221_094754

20240221_115348

Ik voel mij voorhoofd hoor ik Natasja zeggen, zelf zij heeft er in gesmeerd met factor 30. Even naar het zwembad misschien is het het zout wat pijn doet. Dit is wel ons dingetje zee, zwembad,douchen eten drinken whaha. Zwembad even lekker verkoelend.

20240226_105110

S,avonds zie je hoe snel je kleurd of zo gezegd verbrand.moet alleen ik dit keer ook Natasja.  Nou dit is echt niet iets voor haar.

De dagen gaan snel wij genieten vol.

Op het strand staat een boom die richting de zee overhangend met allemaal schelpen erin soort kettingen zelf gemaakt. In eerste instantie dachten wij o wat leuk gedaan maar als je goed kijkt.

IMG-20240224-WA0003

IMG-20240224-WA0002

Elke dag worden hier zelf gemaakte kettingen gehangen heel soms met een foto van een persoon die de tsunami niet heeft overleefd of vermist is. Tranen staan in onze ogen het komt weer een beetje dichtbij. Vind het wel goed dat dit zo niet in een vergeten hoekje gedrukt wordt.

Wij wouden heel graag naar de Similan eilanden en dus doen we dit lekker zijn er nu toch. Om 5.15 uur worden wij opgehaald om ons naar de pier te brengen waar de speedboot naar de eilanden brengt.  Geen 1 Nederlander hoe dan. Pools. Duits ,Frans ,Italiaans.. wij snappen er echt helemaal niets van maar prima. Onze gids is Engels talig en wij gingen met een Italiaans talig gids samen op 1 boot. Fuck wat ging dat ding hard wat een kick. 1.5 uur vlogen wij over het water. Wat een prachtig gezicht zo wit zand en blauwe zee. Wij waren in sint Maarten al verpest met de mooie stranden maar dit was echt een kadootje.  Natas was zelfs op het eiland wat Donald duck genoemd wordt naar boven geklommen.  Nou deze Diva bleef lekker op het strand lekker wachten tot ze terug is. Ik ben hier hoorde ik na ongeveer 20 minuten, ik draaide mij om en zag Natasja staan met zeiknat haar glimmende bovenlijf.. de rest bespaar ik whaha anders lijkt het straks om een ander soort Blog. Over verhit de schaduw in. Maar ik heb het wel gehaald en heb de foto,s. Resultaat mag er wezen.

IMG-20240225-WA0014

IMG-20240225-WA0013

Na een tijdje de boot weer op tijd voor te snorkelen. Je moest vanaf de boot springen eenmaal in het water denk je wel o moeten nog terug maar zien we straks wel. Natasja heeft de luxe in zee of wat voor water dan ook als een ja ja komt ie een dobber te drijven zonder dat ze naar beneden zakt. Ik merkte dat ik het best lastig had om boven te blijven dus dacht ik snorkel op op het buikje en zwemmen. Je hoort je zelf adem halen door de snorkel maar dat is oke. Dan zie je hoe diep het is en de aantal visjes geven je dan de afleiding. Aan de rechter kant zie ik iets komen een hele grote vis van wel 50 cm komt mij vlakbij voorbij. Ik schiet in een soort van paniek. Natasja ziet het gebeuren en komt naar mij toe rustig rustig. Waar is die boot. Er lagen er 3 maar zag er geen 1 meer. Natasja lekker rustig dobberen ik met denk zware botten steeds naar beneden. Water trappelen was nooit mij sterkte punt. Als een baywatch ging natasja naar de boot en vroeg om een reddingvest. Die de meeste om hadden maar ik eigenwijs dacht niet nodig. Hele vlonder werd uit gegooid zwemvest er achteraan whaha ook weer een beetje overdreven dacht ik. Oke heb alleen mijn A maar gaat prima whaha. Even lekker leunen op het vestje. Oke nu aantrekken zegt Natasja ik help je. NOU HEB KE WEL EENS EEN REDDINGVEST AANGETROKKEN IN ZEE.. whaha als een soort mummie lag ik met een half aangetrokken vest. Hangend in het water eenmaal aan moest ie nog dicht. Whaha wat een happening.  Oke we kunnen. Moet zeggen de vissen tropische alle kleuren waren prachtig koraal wat minder maar denk dat dit in 2004 helaas ontstaan is.

Oke de boot weer op. Op het moment dat ik op de boot getrokken wordt komt er een golf whaha wat de boot link en rechts schommelt whaha die jongens proberen ook de evenwicht te houden net als ik en wij flikkeren echt bijna het water in whaha ik schiet dus in de lach en dan heb je geen kracht meer he. Als een soort nijlpaard wordt je op de boot getrokken whaha nu Natasja nog. Nou zal je net zien bootje helemaal stil he whaha.

20240225_11593120240225_120412

20240225_125734

Op de terug weg met de speedboot waren wij weer bijna aan land om naar het hotel te gaan. Nog 10 minuten hoorde ik roepen. O nee zegt Natasja mijn slippers liggen nog op het eiland. Deze Havanas had ze net 2 dagen geleden gekocht... whaha nou teruggaan was geen optie op blote voetjes naar de taxi en het hotel. Whaah ik dus want zo ben ik heb mijn Havanas even afgestaan.

Dit hadden wij zeker niet willen missen net als alles eigenlijk.

Savond hebben wij een leuke bar soort flintstone bar

20240221_200356

20240221_200325

Leuke bediening goede muziek onze tijd en top eten.

Gisteren nog even de zonsondergang bij ons strand

20240225_183626

20240225_183834

Wat een plek is dit.

De taxi is besteld morgenochtend dinsdag dus rond 10 uur onze tijd vertrekken wij naar Railybeach dit ligt in Krabi. Waar wij voor 1 week een hotel hebben en nog eens vlak daarbij 2 dagen in een zeer luxe ivm met ons trouwdag 3 maart. De taxirit duurt ongeveer 2.5 uur en dan moeten wij nog een bootje zien te vinden om naar het eiland te komen.

Laatste avond hier nog maar wat was het genieten hier. Nu op naar Railay beach

Tot volgende week.

1. Yvonne Blank:
    26 februari 2024
    Wauw opnieuw mooie maar ook humoristische verhalen.
    Echt genieten daar wat een prachtige plek.
    Genieten maar van de volgende plek ik lees graag mee, veel plezier nog dames 😃
  2. Marije:
    Prachtig!
  3. Mirella:
    26 februari 2024
    Prachtig dames! Heerlijk om te lezen ook, soms zie ik het zelfs voor me ;)
    Genieten nog maar!
  4. Marion Kuipers:
    Prachtig
  5. Susie:
    27 februari 2024
    Wat een leuk leesplezier weer, mooie foto’s wat een ervaring voor jullie.
    Op naar de volgende belevenissen
  6. Ellen Harperink:
    27 februari 2024
    Leuk verhaal en mooi daar zeg. Ik kijk uit naar het volgende verhaal en alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag! 🥂🍾💐
  7. Ellen Keijner:
    28 februari 2024
    Wat een avontuur weer, veel plezier 💃💃

Jouw reactie