Ko yao yai en laatste b

10 maart 2024 - Ko Yao Yai, Thailand

Wat is het hier heerlijk rustig. Kan je dat gevoel als iets een stukje weg waait je er naar kijkt en dan moet zuchten omdat je dan moet opstaan whaha chill stand dus hier...

Toen wij aankwamen op de pier met de speedboot op ko yao yai weet je niet waar je terecht komt. Opzoek naar onze chauffeur voor de transfer naar ons hotel royal yao yai. Gevonden. Instappen en dan vliegen er 4 backpackers naar je toe en zeggen jullie gaan toch naar royal ook. Hij wil ons niet meenemen hij rijd toch die kant op. Ja dat klopt maar dan moet je reserveren en betalen. Vonden ze maar raar als busje toch die kant op rijd. 200 Bat per persoon omgerekend 5 euro vonden ze al veel. Wij zeggen dat ga je met de gewone taxi en betaal je 400. Al klagend stappen ze in whaha. De rit naar het hotel was even af tasten want oude vervallen huisjes waren hier gewoon. Zelf gemaakte winkeltjes. Net of het eilandje net bestaat met zelf gecreëerde huizen. Na maten de rit duurde zag je het steeds luxer worden. Wij hadden al geld gepind voor wij hier heen gingen want ook wij wisten niet in hoe verre er ATM zouden staan of dat creditcard geaccepteerd zou worden. Op ene of andere manier vinden wij dit weer een uitdaging.

Bij aankomst hotel keken wij onze ogen uit. Hoe dan uit het niets een prachtig hotel. Werd er wel een beetje blij van zag ons al zitten in een soort robbinson hutje. Kamer hotel service perfect. Vond wel dat de taxi service inclusief had moeten zijn maar goed.

20240304_13433020240304_134452

In de avond ploffen wij neer in zitzakken met heerlijke cocktails want het is happy hour. 1 ding, zitten top je valt zo achterover maar eruit komen whaha. Eerst half op de punt zitten omdraaien knie in het zand, met je kont omhoog dus. Opdrukken en dan niet in de lach schieten want je valt zo voorover de zak weer in,dan lig je half met je kont omhoog en dan zegt de buurman moet ik even helpen whaha. Half met een ingedrukte hoofd zeg je heel stoer nee hoor lukt wel alles onder controle.

20240304_155016

20240304_155036

In de kamer bleek de tv het niet te doen maar lekker belangrijk. De airco kon op 3 standen blazen blazen en blazen. Nou dus snachts de airco maar uit. Kan je zeggen met 29 graden in de nacht is dit geen optie. Dus de nacht verliep in en uit bed om de airco aan en uit te zetten. Om 05 25 uur werd ik wakker van een soort geit geluid althans zo kwam het over als je uit je diepe slaap komt een gebed in thais of Arabische geen idee vloog over de boxen. 10 minuten maar genoeg om wakker te worden. Ik zie hoe vroeg het is dus dacht blijf nog even liggen. Maar dan voel je je blaas pfff moet plassen dus toch er maar uit. Natas werd rond  7 uur wakker die wil dan in alle stilte wakker worden. Nou de ene auto of scooter vloog over de weg. Dus die kwam snel weer binnen. Na vele dingetjes even langs de receptie,ze hebben ons keurig een andere kamer gegeven wat verder weg van de autoweg. LET OP 1 ETAGE HOGER EN 1 NAAR RECHTS whaha.Airco iets rustiger en tv deed het ook nog eens. Netjes geregeld.

Verder in de chill stand

Savond afkoelen aan zee en dan heerlijk ergens eten

20240304_181047

20240305_174100

Er zitten nog 3 hotels hier vandaan dus nemen wij de achterste, ziet er erg gelikt uit dus gingen al met een dikke portemonnee die kant op. Netjes gekleed security had niets door dus dachten dat wij daar hoorde whaah mooi plekje gevonden dus zitten. Ik zeg ga toch zeggen dat wij hier niet horen zo gezegd vertelde de ober dat dit geen probleem was maar dat er van buitenaf eerst geld betaald moest worden en dan eten. Nou wie mij kennen.... ik zeg sorry Natasja wat is dit voor een standpunt dus heb gezegd naar de buren te gaan en lekker daar mij geld ga uitgeven. Whaha al daar bestelde ik een Thaise soep niet te heet weinig peper aub. Ik neem een hap van de soep..

stoom-uit-oren

O sorry moest niet heet zijn whaha o my god. Ik heb geen opspuiten meer nodig voor mijn onderlip.

De andere was perfect maar wat kunnen ze heet eten hier.

De volgende ochtend na een goede nacht rust zat natasja zonder aapjes zonder autoweg lekker zoals het hoort te relaxen op haar balkon.

Uit het niets over de boxen van het hotel het volkslied whaha. Ik recht op in mij bed natasja komt echt helemaal in de deuk naar binnen ze zegt wat the fuck. Whaha oke dan maar vroeg aan het ontbijt. Zelfs op een resort waar niets is houden wij de spirit erin whaha.

Inmiddels is het alweer donderdag tijd gaat nu snel. Wij krijgen alweer mailtjes van het werk en krijgen ook weer zin om straks lekker weer aan werk te gaan. Eerst nog 2 dagen hier. De ochtend begon lekker rustig geen geluid over de boxen niets maar toch vroeg wakker. Wij besluiten lekker vroeg te ontbijten. Soms heb je van die dagen dat het even niet wilt zo als je wilt. Natasja werd al snel gepakt door de hitte. Whah ik kan haar door en door en zie dan een bepaalde tik en dan weet ik al genoeg. Eitje uitgedroogd ze willen geen nieuwe bakken. Jus orange te zuur. Mes te bot. Zout was nat is dus komt er niet uit,waarom doen ze er geen rijst bij. Paar harde klappen met het zout potje op de tafel. Je ziet de mensen geïrriteerd kijken whaha dus nog een klap op de tafel. Whaha. Ze neemt een hap eten en een slok jus orange erbij en dan verslikt ze zich. Het kwam overal uit behalve uit der oren. Doekjes niet aan te slepen zelfs van andere tafel gehaald.  Ik had het er druk mee. En dan direct erna een nies.. nou de volgende keer neem ik een tussenschot mee whaha. Watertje maar dan. Ze schiet in de lach. Ja heel graag. Nou je kan rustig dood gaan hier in dit hotel niemand kijkt op of om.

Vandaag lekker dagje zwembad want in de zee zitten aardig wat kwallen dus gaan wij geen risico nemen. Temperatuur om 10 uur in de ochtend al 32 graden.

20240307_095421

Omdat er weinig te doen is hier komen wij er wel achter dat wij echte doeners zijn. Paar dagen rust en het gaat weer kriebelen.

Zaterdag 9 maart alweer vandaag gaan wij met de speedboot naar Phuket daar hebben wij vlakbij de airport van phuket een hotel geboekt 5 minuten van vliegveld en ze brengen ons daarheen om 8.30 uur.Deze is aangepast naar 1030 uur want onze vlucht is zonder bericht geannuleerd. We vertrekken nu om 12.30 uur.Rond 14 uur zullen wij weer terug zijn waar alles is begonnen in Bangkok.  Omdat onze vluchten niet lekker aansluiten. Onze vlucht van Bangkok naar Dubai en dan door naar Amsterdam die pas om 03.00 uur vertrekt. Om 21.00 uur Nederlandse tijd Nemen wij nog een hotel in Bangkok anders moeten wij nog ruim 12 uur rond lopen.op de airport. De ene kan er ook nog wel bij.

Grappig appartement nieuw. binnen komen met een code. 20 minuten van Bangkok airport dus niet te ver. Geen restaurant of bar te vinden niets, maar wij hebben Grab dus mac donalds besteld komen het hier gewoon brengen voor 12 euro en warm ook nog whaha. De taxi haalt ons op om zo onze laatste 2 vluchten richting Nederland te doen. Dus lekker douchen en lange broek weer aan naar weken.

Totaal

9 vluchten, 3 boottochten en een aantal hotels verder,kijken wij terug naar een geweldige vakantie. Veel gelachen en heel veel gezien. Na alles vinden wij ook dat wij dit verdiend hebben.al zeggen wij dit gewoon lekker zelf whaha

Thailand is niet zo goedkoop als gedacht, ze zeggen dat het na de corona tijd ongeveer 35 procent duurder is geworden. Ook wij vonden sommige plaatsen best hoog aan de prijs.

Morgen  zijn wij weer in berkhout waar wij binnen een paar dagen klaar moeten zijn voor onze reis richting italie om te werken.

Het lijkt ons leuk om 1 x per maand een blog te maken met leuke verhalen hoe het op een camping draait en wat er zo al kan gebeuren.... over het afgelopen 2 jaar kan ik al een boek schrijven.  Laat maar weten of er interesse is dan maak ik tegen die tijd weer een blog.

Voor nu bedankt voor het lezen en de leuke reacties. En dat wij onze mooie reis hebben kunnen delen met jullie.

Maar nu ook wel tijd om naar onze Lana te gaan.die wij echt hebben gemist.

Tot snellll dikke kus van ons.

1. Yvonne Blank:
    10 maart 2024
    Zo genoten van jullie leuke hilarische verhalen dus hoop dat jullie blijven schrijven.
    De tijd is snel gegaan en ja ik vind ook dat jullie deze vakantie dubbel en dwars hebben verdiend.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    🥰
  2. Patricia Haakmeester:
    10 maart 2024
    Hoi lieverds, het was zeker leuk om jullie te volgen en wat een verhalen zeg, geweldig, heb er van genoten, voor nu nog ff genieten en wens jullie een fijne reis terug. Hopelijk zie of spreek ik jullie voor dat jullie weer richting Italië gaan of in Italië, tot snel, dikke knuffel. Xxx
  3. Marrit:
    10 maart 2024
    Hey meiden, wat een geweldige leuke reis hebben jullie gemaakt en leuk om het zo vanuit NL ook mee te mogen, dus ik zou zeggen blijf lekker schrijven. Een paar dagen hier en dan weer naar Italië. Ik ben jaloers, maar dat zullen jullie begrijpen. We spreken en zien elkaar in Italië, waar en wanneer is nog een vraag... Maar komt vast goed. Dikke knuffel 😘
  4. Marion Kuipers:
    10 maart 2024
    Hallo, nou kom maar op met verhalen van/over de camping.
  5. Ellen Harperink:
    11 maart 2024
    Weer een leuk verhaal en natuurlijk hadden jullie die reis verdiend! Blijf bloggen, ben natuurlijk erg benieuwd hoe het in Italië gaat. Wij dit jaar niet werken in Italië, beetje gek gevoel eigenlijk maar zit nu wel in Italië en in juni weer. Maar niet in Toscane deze keer. Ik kijk uit naar jullie nieuwe verhalen en fijn dat jullie zo genoten hebben, ondanks de apen, hitte, zitzakken waar je niet uit komt, hete soep, geannuleerde vluchten….het leven van een reiziger kortom! Veel liefs en goede reis naar Italië.
  6. Mirella:
    11 maart 2024
    Heerlijke genoten van jullie verhalen! Ik zou zeggen vooral doorgaan :) groetjes
  7. Nancy:
    Super leuk verhaal.
    Zeker leuk om een blog te lezen over de verhalen van Italië.
    Nog even een weekje bij komen voor het volgend avontuur . 💪❤️😘
  8. Jessica Pietersen:
    11 maart 2024
    Wat een heerlijke en mooie reis hebben jullie gehad. Een goede terugreis! Xxx
  9. Sandra Boekholt:
    16 maart 2024
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Ik heb genoten van jullie verhalen en zou de reis zelf ook wel willen maken. Dit gaat op mijn bucketlist. Ik volg graag jullie verhalen vanuit Italië.
    Ik moet nog vaak even denken aan jullie tijd in friesland en dat jullie vertelden van jullie wilde plannen om voor roan te gaan werken. Wat goed dat jullie toen doorgezet hebben!
  10. Bianca:
    17 maart 2024
    Hey wat leuk.. dat je ons nog volgt. Echt een aanrader deze reis. Morgen vertrekken wij weer naar Italië voor 6 maanden ook deze verhalen zijn goud waard. .. leuk van je te horen groet van ons

Jouw reactie