Vol spanning

4 mei 2024 - San Vincenzo, Italië

Vol spanning wachten wij de 1e gasten af. Ook al is het gesneden koek voor ons, is het toch altijd weer spannend als de 1e gasten komen. Op ons werk telefoon krijgen wij te horen  dat ze rond 18 uur aankomen. Nog even de laatste check En dan richting de receptie. Helaas is het best fris dus alvast in de chalet de airco beetje op warm gezet. De drankjes al lekker in de koelkast dus dit moet het worden. De receptie tent is voor ons nog niet wat het is maar is even niet anders en dit is even geen prioriteit. Netjes optijd komen de gasten op de afgesproken tijd netjes aan bij ons voor de sleutel en begeleiden ze naar hun accommodatie.  1 stap binnen en de 1e vraag was direct. He geen vaatwasser. Wij huh had u deze geboekt,dus even dubbel check op het boeking formulier en alles klopte gelukkig. Bleek dat de mensen eerder gekeken hadden naar een vaatwasser maar dit huisje was 90 euro duurder dan deze.. ze waren blij met het huisje en daar gaat het om. Wij stappen in de buggy en schieten allebei direct in de lach...Wij zijn begonnen.

Gelukkig hebben wij de zondag lekker even vrij kunnen nemen en hebben de gasten niet gehoord dus goed teken.

IMG-20240421-WA0009IMG-20240421-WA0002

Op maandag even langsgeweest maar deze zijn heerlijk in de chill modes en genieten vol van het feit dat de camping nog zo stil is. Helaas verteld wij dat dit vanaf zaterdag totaal gaat veranderen. 56 inchecks staan er dan op ons team te wachten... voordat het zover is hebben wij een badcel gekit,

20240422_143442

Nog 5 huisjes klaar te maken,gordijn ophangen,15 bbq in elkaar zetten enz.. dus vervelen gaan wij ons niet..

Helaas kregen wij een melding van gasten die ook eerder deze week waren aangekomen dat hun water te lauw was om te douchen. Dus wij langs voor een check eerst heet en daarna inderdaad lauw stellen van de geiser was helaas niet meer mogelijk dus de monteurs ingeschakeld deze reageerde perfect snel en werd er een warmtebron vernieuwd.  Wel de mensen nu gewaarschuwd dat het water erg heet kon worden.... missie geslaagd. Voor deze familie hadden wij trouwens ook alvast de airco op warm gezet maar dit was niet de bedoeling was te heet whaha denk dat deze familie iets met warm koud heeft whaha... wel blij ze te hebben kunnen helpen.

Niet wetende dat deze mensen erg van de aandacht waren. Bbq aansluiting. Familie veel eerder. Lees 10 uur in willen checken. En heel veel vragen. Ook dit was een Familie ding want alle Familie leden 3 huisjes hebben ons aardig bezig gehouden. Doucheslang lekte wat. Nieuwe water koker lekt. Water bleef niet op temp enz enz... alles opgelost maar pittig als je dan weer 20 inchecks heb op deze dag. Alles voor de gasten whaha. Helaas is deze receptie niet echt mee werkend en willen onze gasten die op onze vrije zondag aankomen noet inchecken nou dag service dan want hebben nu vermeld dat de gasten niet meer aankunnen komen op geen incheckdagen. Wat heel erg jammer is want op veel andere campings is dit nooit een.probleem.

Inmiddels is het nu alweer 29 April en de dames gaan met 3 man weer richting receptie.

20240429_151943

Dit is waar wij het voor doen.

Zaterdag 4 mei de eerste gasten verlaten het park. De 1e uitchecks beginnen al om 7 uur. Pfff vroeg de wekker dus. Uitchecks gingen vlot linnen verzamelen en deze sorteren 9.30 was alles klaar en kon de schoonmaakploeg hun ding doen.

Hie blij kan je zijn met een top schoonmaak controleren vullen van water bier en sap Toiletpapier erin check. En deurtje dicht. Net om 16 uur is alles weer klaar om in te checken tot vanavond 20 uur. Hopen dat alles om 16.30 binnen is zodat wij klaar staan voor de 1e belletjes die meestal komen als er weer nieuwe gasten zijn.

Nog even een verhaal tussendoor. Rijden Natasja en ik naar onze linnentent zien wij een jong katje. O zegt Natasja die is aan het loeren. Ik zeg nee stop stap uit en zag dat het niet goed ging met beessie. Ik weet niet wat het is maar waarom altijd op onze weg. Natas zegt nou niet meenemen he wat ga je doen. Ik neem mee laat hem niet dood gaan kan er niet overheen stappen. Erg vermagerd hoofdje hing en was erg zwak kon niet meer lopen. Dus zo gezegd beessie mee naar onze leef.erg vermoeid klein beetje gegeten en gedronken kwam ze de 1e uren door. Oke de nacht laten we hem in de keuken doen met schuifdeuren dicht dan kan de niets gebeuren. Na net 1 uurtje slapen hoorde ik gekrab. Ik eruit natasja Jezus onze wekker gaat 6 uur whaha ik zeg klop maar ga toch kijken, zag ik hem tussen de koelkast rechtop staand whah nou bij hele ijskast midden in de nacht op zij. Alles ertussen gedaan dus dit was opgelost en weer naar bed. 1 uur later flessen vallen om. Ja klopt wijnflessen. Was beessie over een plaat heen geklommen die ik had neergezet. Toch wel geïrriteerd maar ook blij dat ze op kracht kwam. Alles weggehaald eten gegeven en hij ging weer slapen..... tot onze wekker ging.

IMG-20240503-WA0001

Het is echte een buitenkatje hing al in de gordijnen boel ondergescheten wat kattebak wat is dat. En lekker met de pootjes door het water bakje heen door het grind dus ja hele huis onder. Toch is ie net nog te zwak en is zijn kaak erg dik. Contact met receptie camping gehad wat wij kunnen doen. Maandag wordt er een afspraak gemaakt voor hem en dan kijken voor een evt opvang. Dus nog effe 2 dagen puur de verzorging in. Maar zoals het er nu uit ziet is hij gered. Wordt vervolgd.

1. Ellen:
    4 mei 2024
    Haha ach dat beestje gaat niet meer bij jullie weg 😂
  2. Bianca:
    4 mei 2024
    Ooo jawel hoor moet whaha anders krijg ik ruzie met Natasja whaha
  3. Marion:
    5 mei 2024
    Jullie hebben het er maar druk mee hé haha
  4. Mirella:
    5 mei 2024
    Heerlijk weer om het zo te lezen...dierenvriend ;) succes!
  5. Patricia Haakmeester:
    12 mei 2024
    Toch een fijn gevoel om het beestje te redden.
  6. Jessica Pietersen:
    12 mei 2024
    Was een beetje druk hier. Maar nu gelezen hoor. Maar pittige baan hoor dat van jullie. En katje gebleven? 😁

Jouw reactie