Railay beach

4 maart 2024 - Ao Nang, Thailand

Via khao lak 2.5 uur met een taxi naar Krabi om daar op de boot te stappen naar Railybeach.  Tijdens de rit zie je eigenlijk hoe ontzettend mooi het hier is. Nog nooit zoveel palmbomen gezien. Tussendoor ook nog een olifant gespot. Aangekomen bij de pier moesten wij een kaartje halen voor de boot.. ja een longboot whaha dun lang bootje. Wij met 1 grote koffer en 2 kleine whaha. Je heb hier niet een kade waar een bootje aan ligt maar gewoon op de oude wetse manier met de voetjes in het water en klimmend  de boot in. Gelukkig help de kapitein ons met de grote koffer. De mannen kunnen er nog wat van leren want de ene vent naar de andere vlogen als eerst de boot in. Ik keek om mij heen en een andere vrouw zie ik in de lach schieten en schudde haar hoofd van links naar rechts. Eenmaal in de boot moest de gewichten gelijk zijn anders lag het bootje op zijn zij. De golven waren best hoog. Dit merkte je echt wel even op zee. Grote golven vlogen via de zijkant tegen onze rug. Natasja dacht nou ga wel naar de andere kant wordt zeiknat hier.  Je zag bij het op staan al dat het bootje regeerde en begon te schommelen, kapitein direct neeee go back go back. Hij begon te lachen en voor ik het wist zat natasja weer naast mij. Eiland in zicht. Vele bootjes lagen aan het strand, ons bootje kon er nog net tussen. Dit zag er leuk uit onze koffers werden op het strand neergezet en al hangend kwamen wij het bootje uit met onze voetjes direct in de zee. Wij zagen Sand Sea resort and spa pricies voor ons dus klein stukje zand over en hup bij de receptie. Perfect weer.soms gewoon eng als alles goed gaat.

Helaas bleek de incheck receptie aan de andere kant van het resort maar wij werden keurig opgehaald met een buggy. Om 14 uur konden wij in onze kamer deze was echt zo lekker groot weer inclusief bad en een buitendouche.

20240303_182131

20240227_142544

Midden in de jungle nog nooit zoveel dieren geluiden gehoord mooie belevenis.

Wat op dit eiland heel erg speelt is de eb en vloed. Aan de ene kant waar wij aankwamen met bootje liep de zee meters terug aan de andere kant was er geen strand meer te zien en sloegen de golven het terein op.

20240227_134700

Resort is prachtig

20240301_133505

20240228_100907

Elke dag komen er 100 of meer bootjes aan met dagjes mensen wat best een dingetje is als je op het eiland zelf verblijft rond 18 uur gaan de laatste weg en dan is er toch een aparte sfeer. Eiland veranderd langzaam in een soort hippie tijd whaha mensen gaan eten drinken op het strand en kijken naar de zon ondergang

20240303_182225

Wij dus ook. Mensen gaan het water in. Andere gaan voetballen op strand tot het donker is en dan trekt iedereen langzaam naar de winkels en de vele bars  in regelmatig wij bij de Jamaica bar

Screenshot_20240304_103607_Google

Wiet kan je hier overal halen zo ook de gas ballonnen whaha met name de jeugd de hippie tijd is hier weer terug. Heel gemoedelijke en een leuke sfeer.

De volgende dag begint hier om 7 uur. Natasja gaat naar buiten want die is vroeg wakker. Nou ik lig nog even hoor. Rond 7.15 uur hoor ik in de verte want was nog lekker in dromen land en paniek schreeuw mijn naam weer extra lang geroepen zeg maar Biaaaaaaaaanccccccc. Nou weet niet hoe snel ik naast mij bed stond. Deed het gordijn.open en zag natasja in een hoek staan omringd door apen. Whaha ik de schuifdeur open en werd nog net niet aan de kant geduwd.  Whaha met een hoge stem vloog ze mij in de armen ooo wat eng  whaha.ik ging echt helemaal stuk.

20240227_162908

20240301_130259

De apen kwamen ongeveer 2 tot 3 x op de dag.

Aan de andere kant van het eiland ligt een heel mooi stuk strand hier komen de mensen voor, denk ik

Daar is ook een grot whaha en daar liggen allemaal houten piemels in in alle kleuren en maten hier worden ze neergelegd voor de vruchtbaarheid.  Kon het niet laten om Natasja er even tussen te zetten.

20240228_100153

20240228_100242

Heb wel gezegd nergens aankomen je weet nooit wat ermee gedaan is.

2 maart zijn wij naar het hotel ernaast gegaan. HIer hadden wij voor.2 nachten geboekt ivm onze trouwdag. Dus lekker luxe met jacuzzi

IMG-20240303-WA0002

Railay bay resort. De plek op het eiland konden wij al goed dus lekker gebruik gemaakt van de suite eten en het strand

Beetje badschuim erin en lekker genieten. Zie Natasja in het flesje knijpen zo van lekker effe. Ik kijk er aan. Is dit niet te veel. Nee hoor kan wel. Nou geloof dat het halve park een schuimparty kon geven.. Het stopte gewoon niet . Echt wat moet je dan he. Op het laatste zag ik haar het schuim eruit scheppen. Nou echt whaha wij hebben zo gelachen.

Knak nee he. Weer slippers kapot natas

De laatste ochtend werden wij vroeg wakker. Wil je koffie. O ja lekker zullen wij het buiten drinken. Goed plan. Na de kopjes op de buiten tafel gezet te hebben hoor je in de verte de apen aan komen rennen. Dit keer anders dan anders. Meer agressie.  Wij kijken elkaar aan en rennen naar binnen. Naja had nog net haar sigaretten gepakt of er stond een dikke aap naast ons. Zippp deur dicht haak erop. Ik ga stuk op de opmerking van natas. Zo voelen de apen in artis dit. Nu zitten wij achter het glas. Whaha

De apen gaan helemaal los koffie wilde ze opdrinken maar die was nog heet die aap verbrand zijn lip. Gooit vervolgens uit boosheid kopje leeg. Fles met sigaretten peuken vonden ze stinken dus hup ook omgooien. Mijn bikini.top werd ontnoemen.. later terug gevonden. 1 bleef voor de deur zitten te wachten tot wij naar buiten kwamen dit heeft 1 uurtje geduurd. De buurvrouw hoorde je gillen. Whaha. Dus eigelijk te hilarische

Inmiddels  lekker een ontbijt gehad en om 1140 onze tijd pakken wij de speedboot naar ko yoa yai. Wij.zouden naar Phi phi gaan maar hebben de reis iets omgegooid wij hebben even genoeg toeristen gezien en hebben.een rustig eiland vlakbij phuket.

Inmiddels zijn wij nu op ko yoa yai in hotel royal.

20240304_13433020240304_142443

20240304_155016

Hier blijven wij tot 9 maart.

er komt nog 1 blog hierna om onze vakantie af te sluiten.

Tot snel weer dikke.kus van.ons

1. Yvonne Blank:
    4 maart 2024
    Haha hilarisch weer met dat bootje over zee (ik ben een beelddenker) haha
    En die apen wat griezelig haha En wat zijn ze brutaal.
    Inderdaad nu weten jullie hoe die apen zich voelen in Artis lol
    Nog even een paar dagen genieten voor jullie en dan zit het er alweer op.
    Wat is dat snel gegaan maar jullie hebben wel waar voor je geld, heel veel moois gezien.
    Ben benieuwd naar het laatste verhaal maar zal het zeker missen want is erg leuk om te lezen.
    Geniet er nog lekker van dames 🥰
  2. Melanie:
    4 maart 2024
    Wat heerlijk allemaal!! Ik heb weer hard gelachen, heerlijk!! Geniet nog even van jullie laatste dagen!!!
  3. Jessica Pietersen:
    4 maart 2024
    Ook ik heb hard gelachen. Wel balen dat sommige eilandjes zo toeristisch geworden zijn. Toen wij 25 jaar geleden op koh phi phi waren, waren er wel wat dagjes mensen maar op één hand te tellen 😁 nou nog lekker genieten de laatste week. En nog niet opgegeten door de muggen? 🤣
  4. Ellen Harperink:
    5 maart 2024
    Heb weer moeten lachen, leuk verhaal van die apen! 🤣🤣 wist niet dat ze niet van koffie houden haha. Geniet er nog van en ik kijk uit naar het volgende en laatste verhaal. Bij jullie vergeleken is het bij ons maar saai…

Jouw reactie